22 Eylül 2010 Çarşamba

Yazılım Sektöründe Engelli Vatandaşlarımızı İstihdam Edelim

Uzamanların tahminlerine göre bu yüz yılın en önenmli sektrörü yazıl sektörü olacaktır. Hayatımızın her alanına giren yazılım, geleceğin ilk 3 sektöründen biri olması öngörülmektedir.

Peki ülkemiz dünya yazılım sektörünün neresindedir. Bu konudan yayınlanan haberi burdan   inceleye bilirsiniz.
Haberdeki tüm bilgileri tekrara buraya yazmak istemiyorum. Benim istediğim yazılım sektörümüzün kalkınmasında bir fikir,bir öneri sunmak.

Konunun öneminin daha iyi anlaşılması için bir iki veri yazmam gerekir;

                                                                         2007  yılı itibari ile (milyon) $
Dünya yazılım sektörünün hacmi                                     740 000
Türkiye'de yazılım sektörünün hacmi                                      640

Yine bir çok sektörde olduğu gibi,bu sektörde de ülkemizin durumu ortada.
Oturup üzülmek yerine ülkemizi bu sektörde nasıl günçlendimemiz gerektiğini düşünmemiz gerekir.

Yazılım sektörünün gelişmesi için gerekli en önemli etken  yetişmiş insan gücüdür.  İGEME raporuna göre,ülkemizde bilişim sektörünün sağlıklı gelişmesi için her yıl yaklaşık 70 bin uzmanın yetişmesi gerekiyor.  Yıllık ülkemizde yetişen yazılım elemanı yaklaşık 10.000 kişidir.
Bilişim sektörünündeki eleman açığını detaylı rakamlarını şu makaleden inceleye bilirsiniz  .
Bu eleman açığını kapatmassak yazılım sektöründe diğer ülkeler ile yarışamayız.

  Benim önerim, bu açığın bir kısmını engelli vatandaşlarım ile karşılaya bilirmiyiz.
Yine rakamlar konuşmam gerekiyor,
Ülkemizdeki engelli sayısı ile ilgili detaylı rakamları buradan inceleye bilrisiniz.
Burdan 1  ve Burdan 2 dan inceleye bilirsiniz.

Sizin için ben bilgileri derleyip kısaltım.  Kanımca yazılım söktöründe Bedensel engelli ve işitme engelli vatandaşlarımız yapabiliceğime inanıyorum.

Ülkemizde    
Bedensel Engelli  :  539.000
İşitme Engelli        : 109.000
Vatandaşımız bulunmaktadır.

Bu özürlü vatandaşlarımızdan yazılım sektörünü başarı ile yapabilecek olanları yaklaşık olarak %15 olarak kabul edersek ortalama 100.000 kişi bu sektörde istihdam edebiliriz.
Verilerde sapmalar ve yanlışlıklar olabilir. Ben sadece bir fikir vermek için düşüncemi veriler ile desteklemek istedim. Detaylı bir incelemede verilerde farklılık olabirli.

Ana konumuza gelirsek ; ülkemizdeki bu sektörde çalışabilecek özürlü vatandaşlarımıza eğitim vererek hem onları bu sektöre, hemde topluma kazandıra biliriz.
İyi bir eğitim verilirse, özürlü vatandaşlarımız kendi evlerinde bilgisayar başından bile bu sektörde faliyet göstere bilirler.

Burada asıl görev Devletimize düşmektedir.  Özürlü vatandaşlarımıza bu konuda eğitim görmelerini  sağlaya bilir  ve özel sektöre bu konuda eğitilen özürlü vatandaşlarımız istihdam etmeleri için teşvik yada yaptırımda bulmalıdır.












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder